De aller mooiste Halloween Haakpatronen

De allermooiste Halloween haakpatronen

De aller leukste haakpatronen voor Halloween

Halloween Feest

Als ik aan Halloween denk, denk ik aan een leuk feest waar je, verkleed als heks, zombie of iets anders engs, je elkaar heerlijk de stuipen op het lijf kunt jagen! Toen mijn kinderen nog klein waren en op de basisschool zaten, was het Halloweenfeest net in opkomst in de regio, overgewaaid vanuit Amerika.

Sint Maarten

Toen ik opgroeide was er nog geen Halloween maar vierden we Sint Maarten. We maakten een lantaarn en gingen op 11 november al zingend langs de deuren om snoep op te halen. De grootste lol hadden we en het was een sport om zoveel mogelijk snoep op te halen. Sint Maarten wordt niet gevierd in het deel van het land waar ik nu woon. Maar samen met een aantal buurvrouwen kwamen we met het idee om een Halloween feest in onze buurt te organiseren voor onze (buurt)kinderen, maar ook volwassenen waren welkom.

De hele buurt werd versierd, brandde er een kaarsje of een lampje bij een huis, dan mochten de kinderen aanbellen om iemand te laten schrikken en kregen ze in ruil een snoepje.

De hele buurt was gevuld met heksen, zombies, Frankensteins, Dracula’s en nog veel meer enge figuren. Ouders waren verkleed en huizen versierd, enge muziek maakte het Halloweenfeest compleet! Echt een geslaagde avond, waar er nog meer van volgden.

Halloween Haakpatronen

Met plezier ontwerp ik dan ook regelmatig iets voor Halloween, zoals een Heks of een Vogelverschrikker.

Vorig jaar heb ik Simsala en Bim ontworpen. Zij houden wel van een grapje en iedereen laten schrikken! Maar samen pompoensoep maken vinden ze ook leuk om te doen!

Wil je een leuke decoratie naast jouw heksenbezem hangen, dan heb ik een leuk patroon van Heksenlaarsjes voor je!

Zeg nou zelf oranje, paars en zwart zijn toch mooie kleuren? Alle Halloween Haakpatronen van CB’s Creations vind je hier!

Klik op de afbeeldingen en je komt gelijk bij het patroon uit!

De Hoogste Tijd voor Halloween en Herfst

Met dit haakpatroon kun je de wekker zetten om op tijd te zijn voor Halloween en Herfst! De 7 kleine patroontjes van de heksenmuts, de pompoen, de herfstblaadjes, het eikeltje en bijvoorbeeld de bezem,  die erbij horen vind je als laatste in dit haakpatroon.

Met deze super leuke wekker combineer ik weer mijn favoriete bezigheden: knutselen en haken! Gebruik makend van een plastic bakje, een dopje en aluminium draad en uiteraard katoen en een haaknaald maak je deze wekker waar je heerlijk jouw fantasie op los kunt laten!

Simsala en Bim

Amigurumi Haakpatroon voor Halloween van een Kat en een Muis!

Deze twee houden wel van een grapje! Zo is Kat Simsala dol op Muizensoep, soep gemaakt van Muis Bim!

Maar ze doen maar alsof en hebben de grootste lol! Nee, ze zijn meer dol op pompoensoep. Heerlijk met een stokbroodje en wat kaas!

Halloween vinden ze het leukste feest van het jaar! Simsala en Bim zijn gehaakt met Stonewashed garen op haaknaald 3.

Heksenlaarsjes

Elke heks draagt ze: Heksenlaarzen!

Ze zijn super decoratief om naast een heksenbezem te hangen, of met een mooie krans aan de deur of in huis.

Ik hang ze aan mijn ladder in de woonkamer!

Deze Heksenlaarsjes zijn puur ter decoratie niet om echt te dragen! Ze zijn gehaakt met acryl en zijn 27cm hoog en 20cm lang. Het leukste is natuurlijk het versieren van de gehaakte heksenlaarzen! Duik in jouw kasten en lades op zoek naar lintjes, bont, veren en knopen!

Wie de laars past, trekke hem aan!

Halloween Heksen en hun kat

Grootmoeder Heks leert haar kleindochter Heks om allerlei drankjes te brouwen. De kookpot staat al klaar en Kat Musta houdt een oogje in het zeil!

Deze leuke heksen waren een Crochet Along in 2019. Wat kwamen er toen veel verschillende heksen voorbij, super leuk!! Ook is er een blog over geschreven: Halloween CAL Heksen

Ze mogen natuurlijk niet ontbreken in jouw collectie met Halloween patronen.

Spookje BOOH!

Spoken horen bij Halloween. Niets is een makkelijkere manier om je te verkleden tijden Halloween dan als spook. Het enige dat je nodig hebt is een laken. Neem vooral een laken die je niet meer nodig hebt, anders mis je straks een belangrijk element van jouw opgemaakte bed!

Dat spoken niet altijd eng hoeven te zijn bewijst Spookje Booh! Daarom heeft hij ook een bord bij zich om nog extra Boe! te kunnen roepen! Haak hem en je zult merken hoe schattig hij eigenlijk is!

Jumping Jack Halloween

Een trekpop ken je vast wel. Ze zijn ook heel leuk zelf te maken van karton. Maar nu heb ik ook een gehaakte versie van een trekpop. Uiteraard met een stevige basis van karton. Ze zijn gehaakt met acryl garen.

Deze heks en vogelverschrikker houden van dansen! Dit haakpatroon is super leuk om knutselen en haken te combineren!

Kleine haakprojecten voor Halloween

Halloween Funnies: Jack, Fred, Fay, Vlad, Mina & Frank

Ieder van deze Funnies heeft zijn of haar eigen persoonlijkheid en kunnen jouw Halloween nog leuker maken. Een leuk klein haakprojectje tussendoor! Dracula, Frankenstein, meneer Pompoenhoofd en bijvoorbeeld een Heks mogen natuurlijk niet ontbreken bij jouw Halloween.

Wil je weten hoe je de bijpassende pompons maakt? Vraag de gratis tutorial hier aan:

Hoe maak ik een pompon van nep bont?

Welk Halloween patroon heb jij al gemaakt of staat er op jouw verlanglijstje?

Misschien heb je nog een leuk idee voor een Halloween patroon dat tussen mijn Halloween patronen ontbreekt! Laat het me weten!

Beets Jenny
2 jaar geleden

Heel mooi verhaal over Halloween.
Geeft echt wel de moed om een lekkere pompoensoep te maken.
Maar ik ga nog kijken of ik al niet alle patronen heb.

anneke

Geniaal, super wat een mooie heerlijke halloween maak jij er van, prachtig gewoon