Over mij

Claudia Bierau Amigurumi's met een twist, CB's Creations

Foto gemaakt door Ella de Boer van Creatie in Beeld Fotografie.

Hoi, leuk dat je even langs komt.

Ik ben Claudia Bierau, de ontwerpster achter CB’s Creations. Ik ben getrouwd en heb 2 volwassen zonen.

Net als jij vind ik het leuk om creatief bezig te zijn. Dan bedoel ik creatief in de breedste zin van het woord. Jij beperkt je vast niet tot 1 creatieve bezigheid, maar omdat je hier op mijn website een kijkje komt nemen, weet ik dat we een grote passie delen: Haken!

Naast haken vind ik heel veel andere creatieve bezigheden leuk. De laatste tijd pimp ik graag gebruiksvoorwerpen voor in huis, zoals bijvoorbeeld een leuke vaas een mooie beton- of roest-uitstraling geven. Ook vermaak ik me met Sudoku’s en Tectonics en ik ben gek op cijfertjes en lijstjes. Een ideale combinatie voor het uitrekenen en uitschrijven van haakpatronen!

Een spreuk die vast net zo op jou als op mij van toepassing is, is de volgende:

“Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeën liggen!”

Niet dat het overal een rommeltje is, maar dat je wel kunt zien dat je iets nieuws aan het creëren bent, of dat er meerdere projecten in het zicht staan! Je moet kunnen afwisselen, toch?!

De start van CB's Creations

Als klein meisje heb ik haken geleerd van mijn oma en haar buurvrouw. Dus eigenlijk haak ik mijn hele leven al en terug kijkend pas ik ook altijd wel iets aan in een patroon. Maar ik haakte altijd de patronen van een ander. Ik ging op zoek naar iets nieuws, iets anders.

Jaren gelden heb ik ook veel geboetseerd, vooral het maken van gezichtjes spreekt mij erg aan. Als je boetseert bouw je het gezicht op in delen, de ogen, de neus, de wangen en de kin. Op een gegeven moment heb ik geprobeerd om deze boetseertechnieken ook toe te gaan passen in mijn haakwerk. Zo is Franklin Forge ontstaan, mijn allereerste amigurumi creatie en de start van CB’s Creations. Vanaf het maken van deze wat oudere stoere man, deze steampunk elf,  ben ik ook echt alles gaan op- en uitschrijven. Franklin Forge heeft zelfs zijn eigen pagina!

Inmiddels heb ik een aardige collectie aan ontwerpen opgebouwd en niet alleen maar elfen, maar ook veel dieren en andere fantasie creaties met veel details. Ik heb een blog geschreven over waar ik mijn inspiratie vandaan haal, lees het hier 👉 Van Idee naar Creatie

Boetseertechnieken bij het haken
Franklin Forge en zijn zakhorloge

Amigurumi als knuffel en decoratie!

Amigurumi is Japans en betekent letterlijk gehaakt of gebreid speelgoed. Mijn dierenpatronen zijn allemaal geschikt als knuffel, maar de andere ontwerpen zijn anders dan de doorsnee knuffels voor kleine kinderen en baby’s. Naast dat ik regelmatig knutseltechnieken in mijn haakwerk gebruik, wil ik ook nog wel eens een frame maken om in het lichaam van een creatie te doen. Daardoor krijg je hele andere creaties die niet altijd geschikt zijn als speelgoed maar meer ter decoratie. Amigurumi's, met een twist!

Ik vind het echt super om te zien dat jij ook plezier kunt beleven aan het haken van mijn, niet alledaagse, patronen. De patronen zijn duidelijk opgebouwd, goed omschreven en voorzien van duidelijke foto’s. Of je nu net de basissteken onder de knie hebt als beginnende haakster/haker of als je wat meer ervaren bent. Als je weet hoe je een Magische Ring, een Vaste, Halve Vaste en een Losse moet maken, dan kun je al deze fantastische creaties zelf haken.

Kom je er niet helemaal uit, dan sta ik altijd met raad en daad klaar om je jouw eigen creatie te bezorgen waar je trots op kunt zijn! Ik ben ook dol op foto’s!! Elke keer als ik een foto zie van een creatie zie die jij gehaakt hebt met een van mijn patronen, dan doe ik een klein rondedansje!

Carin: "Claudia reageert altijd zo positief en leuk als iemand een foto van een creatie, die gemaakt is met haar patronen, laat zien. Niet alleen in facebookgroepen maar ook via Messenger, dat werkt aanstekelijk. Het is handwerk en dat verdient een pluim!"

Leuke weetjes

* Geen bolletje fluffy garen kan ik voorbij lopen of ik moet het even aanraken. Ik ben een  verzamelaar van fluffy garen: het is zo zacht!

* ’s Avonds voor het slapen gaan even ontspannen met een goed boek. Ik houd van lezen, vooral de Scandinavische thrillers, de Zeven Zussen-serie van Lucinda Riley en de boeken van Carlos Ruiz Zafon zijn mijn favoriet.

* Strand en Zee. Ik ben opgegroeid in Den Helder en ben gek op het strand, het maakt niet uit welk jaargetijde. In de herfst een lekker strandwandeling maken, gezandstraald worden en dan een warme chocolademelk drinken? Ik ga met je mee! Helaas woon ik al jaren niet meer dicht bij het strand, dus minstens één keer per jaar moet ik even strand en zee, zien, ruiken en voelen!

Ik heb zelf een eigen Amigurumi Haak Bookazine uitgegeven: Aan de Kust, met je raadt het al, creaties die iets met het strand en de zee te maken hebben.

Neem eens een kijkje bij Aan de Kust

* Series kijken en dan het liefst allemaal achter elkaar. Kostuumdrama’s, thrillers en natuurlijk de Scandinavische series hebben mijn voorkeur. Ben ik aan het haken als ik een serie kijk? Dan kan het gerust voorkomen dat ik de serie nog een keer kijk!

Gene de Wasbeer, gemaakt van fluffy garen.

Ben je klaar voor de unieke en verrassende patronen, neem dan een kijkje bij mijn Amigurumi Patronen. Er zit vast een creatie bij die jou aanspreekt! Maar pas op, voor je het weet wil je er nog een maken!!

Je kunt mij ook tegen komen op:

Facebook & Instagram & Pinterest

Ik heb ook een eigen groep op Facebook, neem eens een kijkje, je bent van harte welkom!

👇