Christmas in July, de Nederlandse manier

Roundup blog Christmas in July, de Nederlandse manier

Christmas in July, allemaal haakpatronen!

Christmas in July! Het is overkomen waaien uit Amerika, net zoals Halloween. Maar wij doen het op de Nederlandse manier!

Over 5 maanden zit Kerst er alweer op, dus hoog tijd om nu aan de haak te gaan om die super leuke Kerst Haakpatronen te gaan maken.

Je vindt hier een rijke keuze aan leuke haakpatronen van 13 verschillende ontwerpers, allemaal in het teken van een witte Kerst!! Maak ze voor jezelf of maak er iemand anders blij mee!

Klik op de foto en je komt uit bij het haakpatroon in de website of Etsy Shop van de ontwerper of bij een YouTube-tutorial.

Zet de Kerstmuziek maar alvast aan en pak jouw haaknaald!

Met medewerking van Oenieboe, Mrs Milly, Cora's Knit Knacks, Handwerkmama, Millionbells, Pixel 2 Mix, Kroeliez, Design geeft Plezier, Renske Creatief, Amigurumi Designs by Dani, Creïmtions, Applicatie en zo (WHAZZ UP) en CB's Creations

Oenieboe

Oenieboe opent deze verzameling Kertspatronen met 2 super leuke haakpatronen:

• Jack, een ietwat verlegen maar ondeugende kerstelf die het heel gezellig vindt om de kerst bij jou thuis te komen vieren.
  • Is Little Angel niet schattig! Zij mag toch niet ontbreken deze Kerst?

Mrs Milly

• Dit gezelschap moet je haken deze Kerst: Langbenige Kerstman, Mrs. Claus en een schattige Kerstelf!
  • Oh, wat dacht je van Rendier Dakota? Super lief toch!

Cora's Knit Knacks

• Een hele mooie stijlvolle kerstboom voor bij jouw andere kerstdecoraties!
  • Deze leuke kersthuisjes mogen niet in jouw kerstboom ontbreken!

Handwerkmama

• Gelukkig beginnen we in juli! Nu heb je alle tijd om alle Kerstpatronen uit dit Kerst Bookazine te haken!

Millionbells

Beide patronen zijn in het Nederlands

• Deze moet je maken: Kerstboom-ovenwanten! Zo leuk!
  • Een kopje thee wordt zoveel lekkerder met deze peperkoek-theemuts!

Pixel 2 Mix

• Deze zijn zo leuk!! Kai en Kiki, 2 leuke Kerst Kabouters! Gratis Haakpatroon!
  • Voor een vrolijke Kerst, nodig je Ella en Elbert de Kerst-elfjes uit! Succes gegarandeerd!

Kroeliez

• Is hij niet schattig? Wessel Wasbeer wil graag samen met jou Kerst vieren!
  • Deze lieve Kerstboompjes passen zeker nog tussen al jouw andere Kerstdecoraties!

Design geeft Plezier

• Een witte Kerst is waar we allemaal van dromen en wat zou het fijn zijn om dan deze sneeuwpoppen alvast klaar te hebben staan!
  • Maak van deze mooie Prinses eens een Kerst-prinses, met een mooie jurk in kerstkleuren!

Renske Creatief

Renske is helaas, veel te vroeg, op 7 juli 2023 overleden. Ze was een grote inspiratiebron voor velen, niet alleen in de handwerkwereld.

We zullen haar enorm gaan missen.

Haar bijdrage aan dit blog zijn 2 haakpatronen en 1 brei patroon. Haar gezin heeft besloten om de website van Renske open te houden, waardoor je nog steeds haar mooie patronen kunt kopen en haken of breien.

• Renske legt je in een tutorial op YouTube uit hoe je deze leuke kerstboompjes kunt haken! Gratis Patroon
  • Is deze Advent-sjaal niet prachtig? Let op: deze sjaal is om te breien!

Amigurumi Designs by Dani

• Mr. en Mrs. Rendier samen in 1 patroon, een must-have voor deze Kerst!!
  • Dikke vriendjes zijn het: Sneeuwpop Sebastiaan en Teckel!

Creïmtions

• Baby's eerste Kerst met deze super leuke Tuimel Kat!!

Applicatie en zo (WHAZZ UP)

• Deze Kerst set Tuimelaars zijn zo grappig!! Maak ze alle 4!
  • Of haak alles uit het Mini Kerst Haakmagazine: Inimini Kerstset!

CB's Creations

• Wat dacht je van dit schattige Kerstengeltje Noelle? Lief toch?! Maar in welke kleur?
  • Met Merri X-Mas wordt het altijd een Vrolijk Kerstfeest!!

Kerstsnoepjes!

Als laatste een heel leuk gratis patroon van super leuke Kerstornamentjes. Dit is een samenwerking van Marja van Pixel2Mix en Claudia van CB's Creations. Aan jou de keuze bij wie je ze aanvraagt!

Heb je al een keuze kunnen maken? Ze zijn allemaal zo leuk, het lijkt me heel moeilijk kiezen!

Veel haakplezier!

Nel
2 jaar geleden

Wat een heerlijke patroontjes bedankt hiervoor

Marie-Louise

Super leuke patroontjes.

Karine
2 jaar geleden

Wat een prachtige werkjes , voor mijn is het nu al kerst met zon . 👏👏👏

Diet Hamstra
2 jaar geleden

Wouw wat leuke patroontjes .krijg gewoon al zin in kerst.

Marjan Schepers
8 maanden geleden

Mooie collectie patronen! Daar zit voor iedereen iets moois bij!