Kerst in de zomer!?!

Gepubliceerd op 27 juli 2022 om 09:00
Blog: Kerst in de zomer

Kerst in de zomer?

Kerst in de zomer?! Waarom niet? Het is misschien iets te vroeg om aan Kerst te denken , maar voordat je het weet is het weer zover!

Mede-freubelaars en haaksters zullen dit wel begrijpen: als je iets leuks wilt maken om tijdens de Kerstperiode in huis te zetten of om cadeau te geven dan zul je op tijd moeten beginnen.

Dus wil je de hele maand december in Kerstsferen verkeren en je doet er ongeveer 4 tot 6 weken over om leuke dingen te maken dan is het zaak om toch zeker half oktober te beginnen!!

Christmas in July

Het is een trend die overgewaaid is uit Amerika. Christmas in July. Daar verzamelen ontwerpers of groepen ontwerpers hun Kerst haakpatronen om ze in juli te laten zien, zodat je op tijd aan jouw Kerst haakwerkjes kan beginnen. Vaak zie je dat ze er de hele maand juli voor gebruiken en dan elke dag 1 kerst patroon laten zien.

De Nederlandse ontwerpsters hebben hun Kerst haakpatronen ook bij elkaar gebracht in een blog: Christmas in July, de Nederlandse manier. Neem eens een kijkje, er zit vast een leuk projectje voor je tussen!

Jumping Jack Christmas, amigurumi haakpatroon
Noelle, amigurumi haakpatroon Kerst
Notenkraker, haakpatroon soldaat

Sinterklaas, Halloween en Pasen: allemaal haakpatronen!

Ben je een ontwerper dan begin je vaak nog eerder met iets te bedenken en te ontwerpen voor de Kerst. Het moet dan ook nog uitgewerkt worden, getest en gepromoot. Kerst in de zomer? Jazeker!! Let it snow, let it snow, let it snow!

Dat geldt natuurlijk niet alleen voor Kerst, ook voor Sinterklaas. Voordat Sinterklaas jarig is, is hij al 3 weken in Nederland. Dan is het wel handig om half oktober of zelfs nog eerder te beginnen.

Haakpatroon Hoogste Tijd voor Sinterklaas
Haakpatroon Paastrio, kipje, haasje en lammetje
Simsala en Bim, amigurumi haakpatroon Halloween

Valentijnsdag met Oud en Nieuw, maar het liefst nog eerder!

Voor een ontwerper verschuift gewoon het hele jaar! Met Oud en Nieuw denk je aan Valentijnsdag, eigenlijk nog veel eerder, want ja, de patronen moeten ook getest worden.

Op Valentijnsdag begin je aan de Pasen. Daartussen ligt nog het voorjaar en de lente.

Wil je een haakpatroon ontwerpen voor de zomer? Na oud en nieuw er gelijk mee aan de slag, of zeker gelijk na Pasen er mee starten.

Wat dacht je van de Herfst, Halloween en de Winter! En dan heb je nog alle leuke ontwerpen en ideeën die gewoon altijd kunnen.

Natuurlijk hoef je niet met al deze belangrijke dagen en feestdagen mee te doen of rekening te houden. Maar soms is het gewoon leuk om iets voor Halloween bijvoorbeeld te ontwerpen, of voor de Kerst.

Amigurumi haakpatroon Gnome voor Valentijnsdag

Heerlijk, paaseitjes in januari!

Mij hoor je dan ook niet klagen als begin september de pepernoten in de winkel liggen of net na de Kerst de paaseitjes opduiken. Het brengt mij alleen maar meer in de stemming!!

Het is ook heel handig om er leuke sfeerfoto’s mee te maken, met al die pepernoten en paaseitjes. Dus zie je me in de winkel pepernoten, kerstchocolade en paaseitjes in mijn mandje doen, dan zijn deze om te gebruiken voor een foto-shoot….

Sinterklaas snoepgoed, om foto's te maken

Speciale Dagen

Al mijn amigurumi haakpatronen voor Kerst, Pasen en Halloween zijn bij elkaar gebracht onder het kopje: Speciale Dagen. Neem eens een kijkje, kun je de kerstmuziek al horen?

Er zijn geen reacties geplaatst.