Help, er zit zand in mijn haakwerk

Gepubliceerd op 10 juli 2023 om 10:50
Blog: Help er zit zand in mijn haakwerk

Help, er zit zand in mijn haakwerk!

Uitwaaien op het strand

Regelmatig gaan mijn man en ik naar de kust. Zo gaan we tijdens de zomervakantie ook wel eens een weekje naar het strand. Ik ben opgegroeid in Den Helder en elk jaar moet ik even naar het strand en de zee. Even zee horen, zien, voelen en ruiken! Maar als je me al een tijdje volgt is dit oud nieuws!

We komen al jaren in Sint Maartenszee, waar we in een vakantiehuisje verblijven op een heerlijk rustig park met het strand op fiets afstand! Pak je de auto en rijd je een stukje verder naar het zuiden dan zit je ook zo op het strand van Petten. Rijd je meer naar het noorden dan kom je vanzelf uit in Den Helder. Ideaal voor de strandliefhebber, zoals ik!

Warme chocolade melk en een haakwerkje

Het weekje dat we deze keer in Sint Maartenszee waren hebben we verschillende weertypen meegemaakt. Heerlijk zonnig om lekker buiten te zitten of een zonnige strandwandeling te maken. We hebben ook regen en heel veel wind gehad. Maar, hey, ik wilde uitwaaien en dat is zeer goed gelukt!

Eén keer zijn we een beetje verregend op het strand, maar dan is er niets lekkerder dan in een strandtent een warme chocomelk met slagroom te drinken! Daarna terug naar het huisje en heerlijk met een haakwerkje op de bank! Jij neemt toch ook iets om te haken mee op vakantie?

Claudia aan het uitwaaien
chocolademelk met slagroom

Strandfoto’s van mijn gehaakte creaties

Regelmatig maak ik buiten foto’s van mijn gehaakte creaties. Deze keer had ik ook een tas met creaties, die ik gehaakt heb, mee om strandfoto’s te maken. We zijn naar Den Helder gereden en hebben het Hengstepad gelopen. Het Hengstepad is een pad van ongeveer een kilometer naar de strandopgang die wij vroeger altijd al namen als we naar het strand gingen. Het is alleen lopend of met de fiets te bereiken. Het eerste deel door duinen en heide is een groot losloopveld voor honden. Daarna loop je langs de Donkere Duinen (een dennenbos) verder naar het strand.

Het had de dag ervoor geregend, het zand was dus wat harder. Het was licht bewolkt, maar ook dat mocht de pret niet drukken. Het was heerlijk rustig op het strand. Wandel weer en geen strand-lig weer. Ik heb een mooi plekje uitgekozen met wat helm, als je de duinen opkeek en vanuit de andere kant uiteraard uitzicht op zee.

Hengstepad, strandafslag Den Helder

Gehaakte meeuwen op het strand

Mijn tas met gehaakt amigurumi’s kon open. Naast Franklin Forge had ik ook de meeuwen van mijn haakpatroon Strand en Zee meegenomen. Faye Flamingo met haar vriendin zaten in de tas met smart te wachten tot ze naar buiten mochten. Twee dagen daarvoor had ik ook nog een schelp gehaakt. De schelp had ik gevuld met mijn tankini, die had ik met dit weer toch niet nodig!

Zo af en toe moest ik vragen of mijn man een stukje verderop kon gaan staan, want dan stond hij duidelijk in de weg! Ik heb veel op mijn knieën gezeten en plat gelegen om zo laag mogelijk foto’s te maken, met als gevolg dat mijn broek nat en groen was geworden en mijn schoenen vol met zand zaten. Maar ik ben zeer tevreden over de foto’s.

Ik heb het haakpatroon Strand en Zee speciaal ontworpen om een stukje strand bij mij thuis te hebben, maar dit was een stukje van mij thuis op het strand! Ook wel eens leuk.

Na deze fotoreportage met mijn zeer gewillige fotomodellen kan ik met recht zeggen dat er zand in mijn haakwerk zit! Hierbij een kleine indruk van mijn fotoshoot op het strand.

Neem jij jouw gehaakte creaties ook wel eens mee naar buiten om foto’s te maken? Ik vind het vaak de mooiste foto’s die er zijn!

Tas met gehaakte creaties
Franklin op het strand, amigurumi haakpatroon
Meeuwen op het strand, uit Haakpatroon Strand en Zee
Faye Flamingo aan het strand, haakpatroon

Maasvlakte, iets dichter bij huis!

Als we alleen voor een paar uurtjes naar de kust willen, dan rijden we nog wel eens naar de Maasvlakte om te wandelen. Ik zoek tegelijkertijd naar schelpen en soms heb ik een tas bij me met creaties om op de foto te zetten!

De Strandhuisjes heb ik bij de Maasvlakte op de foto gezet. Het was een heerlijke zonnige dag met een mooie blauwe lucht met hier en daar een wolkje! Ook weer natte knieën gekregen, dat blijkt er bij te horen!

Strandhuisjes op het strand van de Maasvlakte

Wil je zelf ook deze leuke meeuwen, flamingo’s en Strandhuisjes haken? In het patroon van Strand en Zee vind je niet alleen de meeuwen, maar ook 2 reddingsboeien, een zeilbootje en een vis van drijfhout. Het haakpatroon van Faye Flamingo is inclusief haar poef en zwembadje. De Strandhuisjes zijn compleet met een krab die jouw spelden met zich mee draagt!

De directe link naar hun patronen vind je hieronder.

Ook heb ik nog een blog vol met tips om foto's van jouw amigurumi's te maken:

Hoe maak ik leuke foto's van mijn amigurumi?

Jenny Beets
2 jaar geleden

Goedemorgen, met zo'n mooi verhaal heb ik wel zin gekregen om naar zee te vertrekken om ook even uit te waaien .

Marian
2 jaar geleden

Oh heerlijk ff de wind in je haren en tja zand
Toch maar handdoekje meenemen voor jou rakkers, want voor je het weet vliegen ze uit

Nelleke
9 maanden geleden

Wat een leuke foto's, ik heb de zee meeuwen vis en alles erbij ook gemaakt helaas zijn de foto's gecrast op mijn pc .