Interview met Millionbells

Millionbells Interview

Millionbells ontwerpt super toffe creaties, ze zijn heel divers en kleurrijk!

Mijn favoriete ontwerpen van Millionbells zijn toch wel haar auto's!!

De ontwerper achter Millionbels is Marjan Schepers. In dit interview kom je alles te weten over Marjan en Millionbells. Veel leesplezier!

Stel je zelf eens kort voor

Mijn naam is Marjan Schepers en ik ben inmiddels al 10 jaar ontwerper van de haakpatronen onder de naam Millionbells. Ik woon in Losser, een kleine plaats in Twente, dat dicht bij de Duitse grens ligt. Daar woon ik samen met mijn lieve vriend Ron.

We wonen dicht bij het mooie groene buitengebied met bossen en weilanden, waar ik zo van hou.

Toen ik een beroepskeuze moest maken heb ik gekozen voor een creatieve opleiding bloemsierkunst, waar ik veel heb geleerd en me het vak eigen heb weten te maken. Inmiddels doe ik dit werk al ruim 30 jaar en ik heb net een paar maanden geleden een nieuwe parttime baan gevonden bij een gezellige bloemenzaak in hartje Enschede, waar ik alle creatieve vrijheid krijg op het gebied van bloemschikken. Gewoon heerlijk!

Marjan Schepers Millionbells

Hoelang haak je al? Heb je het jezelf aangeleerd?

In mijn kindertijd was ik altijd al bezig met creatieve dingen, zoals haken, breien, naaien, tekenen, kleuren, knutselen, emailleren, krimpie-dinkie-ën, kralen rijgen, knoeien met brooddeeg, enz. haha!

De creatieve genen heb ik van mijn moeder en oma, zij hielden van naaien, haken en breien en maakten de mooiste dingen. Ik heb de beginselen van het haken van mijn moeder geleerd. In mijn pubertijd en de periode dat ik met mijn opleiding begon, kwam het handwerken en knutselen op een laag pitje te staan; geen interesse en geen tijd meer voor. Maar toen ik op mijn 30e een naaimachine kreeg, en op naailes ging, begon het weer te kriebelen! Tijdens de gezellige naailessen, kreeg ik van mijn naailerares, tussen neus en lippen door, een opfriscursus haken en sindsdien ben ik haakverslaafd.

Op naailes heb ik trouwens mijn superlieve vriendin Angelique van Mrs Milly leren kennen! Zij woont ook in Losser en ontwerpt hele mooie suikerzoete amigurumi’s met lange benen.

Mini Boedha, haakpatroon
Theemuts pompoen Halloween

Waarom heb je voor Millionbells gekozen?

De naam Millionbells komt van mijn werk in de bloemen, het zijn mijn favoriete tuinplantjes. Ze bloeien de hele zomer, met ontelbare bont gekleurde bloemetjes.

Voorheen hield ik een blog bij over allerlei creatieve uitspattingen, waaronder bloembinden/tuinieren, en ook al schreef ik al snel alleen nog over het haken, ik heb de naam gewoon gehouden. En bloggen doe ik al lang niet meer trouwens.

Camper bus, haakpatroon
Theemuts paashaas, patroon

Waar haal jij jouw inspiratie vandaan?

Moeilijke vraag, ik denk dat inspiratie overal te vinden is. Het kan zomaar in me op komen, maakt niet uit waar ik ben of wat ik aan het doen ben.

Maar als er eenmaal een idee in mijn hoofd zit, laat ik het niet los tot ik zeker weet dat ik het kan omzetten in een haakpatroon.

Beschrijf jouw werkplek eens, wat mag daar echt niet ontbreken?

Een grote wens! Ik zou graag alles in 1 ruimte willen, een soort werkkamer aan huis o.i.d., maar voorlopig liggen mijn spullen overal in huis verspreid, haak ik op de bank (lekker comfortabel) en fotografeer ik daar waar op dat moment het beste daglicht heb.

In de logeerkamer heb ik een kleine hoek met een bureau, waar ik lekker rustig kan gaan zitten patronen/instructies uittypen, maar alleen als het niet te koud is!

Beetje ouderwets misschien, maar pen en papier mag niet ontbreken. Om snel ideeën, aantekeningen en haak-instructies te noteren.

Millionbelss pen en papier
Werkplek Millionbells

Stel je zou een heel ander beroep moeten kiezen, wat zou je dan graag doen?

Geen idee. Ik heb nu zo’n fijne balans gevonden als parttime bloembinder in combinatie met het ontwerpen van haakpatronen, dat ik nog even niet wil nadenken over een ander beroep.

Waar ben je op dit moment mee bezig?

Met granny squares! Na een flink aantal amigurumi’s had ik echt even zin in iets totaal anders. Toen ik begon met het ontwerpen van haakpatronen heb ik veel projecten gemaakt met granny squares en ik denk dat het nu weer eens tijd is om dat weer op te pakken.

Het resultaat zie je hieronder, mijn nieuwste patroon met granny squares: Sweet Bakery!

Klassieke kever, haakpatroon Millionbells
Sweet Bakery pannenlappen

Wil je meer van deze geweldige haakpatronen zien?

Neem eens een kijkje op Facebook bij Millionbells

Marjan heeft ook een Etsy Shop  👉 Millionbells

Alle andere shops waar je de patronen van Millionbells tegenkomt, vind je hier!

Wil je graag een interview met een andere ontwerp(st)er lezen? Laat het me weten en ik ga kijken of ik deze ontwerp(st)er een paar vragen mag stellen!

Marjan
2 jaar geleden

Bedankt voor het plaatsen van dit interview!
Ook erg leuk om de andere interviews te lezen. Mooi gedaan, Claudia. :-D