Interview met Cottontail and Whiskers

Cottontail and Whiskers

Het is een hele eer! Ik mocht Bea King, de ontwerpster achter Cottontail and Whiskers interviewen! Zij ontwerpt van die geweldige, mooie en vaak hele grappige creaties!! Ik ben echt een fan!

Maar neem ook eens een kijkje bij haar sjaals. Ze zijn zo mooi en zo anders dan de standaard sjaals!

Dus als je toe bent aan iets kleurrijks, iets grappigs, iets anders… neem dan eens een kijkje bij Cottontail and Whiskers van Bea King.

Veel leesplezier!

Vertel eens iets over jezelf

Ik woon op het platteland van Aberdeenshire in Bonny Schotland met de liefde van mijn leven, 2 van onze 4 kinderen (2 zijn er naar de Universiteit) en Wilbur de hond. We hadden wel een paar wandelende takken, maar die zijn nu helaas uitgedroogde stokjes vanwege de opvoedingsvaardigheden van de jongste!

Toen ik eenmaal leerde haken, leerde ik mezelf de vaardigheid van amigurumi, patroon schrijven en tellen... veel tellen!!! Het heeft zich van daaruit ontwikkeld en ik heb nooit achterom gekeken, ik hou er gewoon van. Toen ik ons huis eenmaal had gevuld met dierenkoppen en speelgoed, besloot ik eens een patroon te gaan schrijven. En weer keek ik niet achterom!

Bea King

Ik heb er echt een hekel aan om twee keer hetzelfde te maken, dus patroonschrijven was ideaal voor mij. Het belangrijkste voor mij was om andere mensen mijn patronen te zien maken en een glimlach op hun gezicht zien. Dit spoorde me alleen maar aan om steeds meer te creëren. Ik hou echt, echt van wat ik doe.

Haken heeft zo'n beetje onze levens overgenomen, ik schrijf de patronen en mijn man beheert de website.

Hoelang haak je al? Heb je het jezelf aangeleerd?

Ik heb leren haken in 2013. Ik was bij een vriendin thuis voor koffie en haar buurvrouw was daar om haar te leren hoe ze een Granny Square moest haken. Nou, dat moest ik ook proberen! Ik heb de haaknaald sindsdien niet echt meer weggelegd.

Cottontail and Whiskers birds
Cottontail and Whiskers cow, pig and sheep

Waarom heb je voor Cottontail and Whiskers gekozen?

Toen ik net begon, maakte ik veel konijntjes en daar kwam het gewoon een beetje vandaan. Eerlijk gezegd wou ik dat ik een iets kortere naam had gekozen, het is nogal een mondvol.

Frankenstein Cottontail and Whiskers

Waar haal jij jouw inspiratie vandaan?

Overal! Ik zie haken in alles. Ik maak altijd screenshots van gezichten van mensen (neuzen fascineren me), dieren, kleuren en texturen. Soms betrap ik mezelf erop dat ik gewoon in de ruimte zit te staren en me afvraag hoe ik vuur kan haken!!!

Beschrijf jouw werkplek eens, wat mag daar echt niet ontbreken?

Emmm....Ik heb een beetje het hele huis overgenomen. Ik heb wel een kamer waar ik mijn garen opberg en daar staat wel een hele comfortabele stoel in... maar ik werk altijd ergens anders! Ik heb overal manden en zakken wol, half afgemaakte projecten.

Pumpkins Cottontail and Whiskers
Rare beestjes haakpatronen Bea King

Stel je zou een heel ander beroep moeten kiezen, wat zou je dan graag doen?

Toen ik op school zat, wilde ik Egyptoloog worden, maar het leek me geen heel goed carrière pad. Nu wil ik graag David Attenbourgh zijn of misschien een astronaut.

Waar ben je op dit moment mee bezig?

Shhh.....dat is een geheim!

Haakpatroon Hond Bea King
Sjaal Cottontail and Whiskers

De foto’s die je hier bij het interview ziet, zijn maar een kleine afspiegeling van haar creaties, je moet echt even op haar website gaan kijken!

Alle patronen van Bea zijn in het Engels, US haaksteken.

Neem een kijkje op Bea's Facebookpagina: Cottontail and Whiskers

Of op haar website: Cottontail & Whiskers

Wil je graag een interview met een andere ontwerp(st)er lezen? Laat het me weten en ik ga kijken of ik deze ontwerp(st)er een paar vragen mag stellen!

Christine Francken
een jaar geleden

Wauw, supertof interview !!
Wat ben ik blij dat ik het gelezen heb. Wat een speciale, unieke, supercoole ontwerpen !!
Ik ga nu eerst nog even naar haar site kijken.
Zooooo benieuwd naar meer 🤭
Benieuwd welke ik eerst ga bestellen 😅