Speciale Dagen

Pasen, Halloween en Kerst

Speciale Amigurumi Haakpatronen voor Pasen, Halloween en Kerst horen er natuurlijk bij!

Leuke kippen, lammetjes en haasjes voor de Pasen, vogelverschrikkers en heksen voor Halloween. En natuurlijk een Kerstman en Kerstelfen voor Kerst. Het zijn niet alleen maar “gewone” poppen of creaties, maar ook wandhangers en trekpoppen, allemaal in gehaakte vorm! Wat dacht je van Hoogste Tijd voor Kerst? Een leuk haakpatroon van een wekker, waar je al jouw fantasie en creativiteit op los kunt laten.

Of haak je liever een Notenkraker uit het ballet de Notenkraker en de Muizenkoning van Tsjaikovski?

Heksenlaars, Schaats en Kerst Sok

Iets anders dan mijn andere amigurumi haakpatronen zijn deze patronen. Alle drie zijn ze heel decoratief. De Heksenlaarsjes zijn heel leuk om naast een heksenbezem op te hangen, het hele jaar of alleen met Halloween! De Kerst Sok is komen overwaaien uit Amerika, waar het heel gewoon is om een Kerst Sok aan de schouw te hangen om er met Kerst cadeautjes in te doen. Deze is wat specialer omdat het een Elfen Kerst Sok is.

Gaat het nu erg vriezen in de winter, dan is schaatsen een leuke bezigheid. Maar als het geen schaatsweer is, dan is deze gehaakte versie van een schaats een goed alternatief. Maak er een mooi winters plaatje van door ze op een houten slee neer te leggen!

Valentijn en Feest

Je komt hier ook Jarige Job tegen, hij is altijd bezig zijn verjaardag te vieren! Hij slaat geen feest over! Wat wil je ook als hij verkleed is als verjaardagstaart, compleet met kaarsje op zijn hoofd! Voor de Muisjes Val en Tijn is elke dag Valentijnsdag! Ook zit één van de Gnomes altijd op een roze wolk! Allemaal rozengeur en maneschijn voor hem!

Minder piekeren door amigurumi’s te haken

Haken werkt dus heel ontspannend, maar wist je dat het haken van amigurumi’s echt leidt tot meer afleiding en ontspanning?

Ik heb niet het juiste garen in huis, is dat erg?

Dat geeft helemaal niets. Er zijn meerdere mogelijkheden. Je haakt het patroon met het garen dat je wel in huis hebt. Pas daar dan ook jouw haaknaald op aan. Gebruik je dikker of dunner garen dan zal de creatie ook iets groter of iets kleiner worden. Juist leuk toch?

Houd wel rekening met de grootte van de oogjes als je ander garen gebruikt. Maar ook spelen met grotere of kleinere oogjes kan een leuk effect geven bij jouw amigurumi.

Of je zult toch op pad moeten om nieuwe bolletjes te scoren! Zodat jouw creatie precies wordt zoals in het patroon staat beschreven. Het is maar net wat je wilt en wat je leuk vindt.

Duidelijk omschreven patronen

Het zijn stuk voor stuk duidelijk opgebouwde, goed omschreven patronen, voorzien van duidelijke foto’s. Of je nu net de basissteken onder de knie hebt als beginnende haakster/haker of als je wat meer ervaren bent. Als je weet hoe je een Magische Ring, een Vaste, Halve Vaste en een Losse moet maken, dan kun je al deze fantastische creaties zelf haken.

PDF Haakpatroon en verzending

De patronen krijg je in de vorm van een PDF bestand met duidelijke haakinstructies die met foto’s toegelicht worden, inclusief uitgebreide informatie over de gebruikte materialen en de gebruikte haaksteken en hun afkortingen.

Na betaling wordt het patroon, zo snel mogelijk, via een e-mail toegestuurd. Kijk dus ook in jouw spam-map als je na de verzendbevestiging geen e-mail met het haakpatroon hebt ontvangen.

Staat de e-mail ook niet in jouw spam-map, stuur me dan een berichtje, dan lossen we het probleem zo snel mogelijk op, zodat jij zo snel mogelijk aan de haak kunt gaan!